Mengenai Saya

Foto saya
Pangandaran, West Java, Indonesia
Simple

Minggu, 04 Maret 2012

Maluuuu Rasanya...♥●♥_◕_♥●♥

malu rasanya... jika berucap tapi tak bertingkah
malu rasanya... bila bertingkah tapi tak tahu arah
malu rasanya... berpengetahuan tapi bodoh
malu rasanya... ketika tau tapi tidak mau tau
malu rasanya... mengaku cinta tapi menjauhi
malu rasanya... mampu berpikir tapi tak berperasaan
malu rasanya... senyum tapi kejam dalam ucapan
malu rasanya... takut tapi berani membangkang
malu rasanya... berteman dengan teman yang sholeh sholehah tapi masih kurang ajar
malu rasanya... berhias mulya tapi sombong
malu rasanya... mengabdi tapi berpura-pura
malu rasanya... tapi sikap tidak tau malu...
ingatkanlah aku dengan rasa malu ku ini...
bantulah aku dikala aq lupa...
agar aku tetap menjadi sang pemalu lebih pemalu dari pada seorang wanita yang sedang dipingit..
ejeklah aku jika rasa malu ku ini menjadikanku tak tau malu...
Ya Allah ku Minta kepada Engkau rasa Malu untuk berbuat maksiat Kepada-Mu
seperti Rasul-Mu yang "Gagah Berani tapi Pemalu" itu... Amin..
♥●♥__♥●♥