Mengenai Saya

Foto saya
Pangandaran, West Java, Indonesia
Simple

Kamis, 03 Mei 2012

3 Hari, 2 Nafas, 2 Pilihan, 2 Tempat

HIDUP KITA CUMA DALAM 3 HARI
Semalam ~ Sudah menjadi sejarah..
Hari Ini ~ Apa yang sedang kita lakukan..
Esok ~ Hari yang belum pasti..

Hisablah diri pada hari pertama..
Semoga hari yang kedua kita lebih baik,
Karena mungkin ajal kita pada hari yang kedua..

HIDUP KITA CUMA DALAM 2 NAFAS
Nafas Naik..
Nafas Turun..
Hargailah nafas naik karena udara yang di hirup adalah pemberian Allah Ta'ala secara gratis dan carilah keridhaan-Nya dalam menggunakannya..
Bertobatlah dalam nafas turun karena mungkin itu nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama nyawa dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini..

HIDUP KITA CUMA ADA 2 PILIHAN


Hidup dalam keredhaan Allah..
Hidup dalam kemurkaan Allah..

HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT

Kekal di dalam neraka..
Kekal di dalam syurga..

Ingatlah siksa neraka itu amat mengerikan dan kita hanya diyakinkan oleh keyakinan kita kepada Rukun Iman.. Rukun Iman itu ada 6 dan apabila hilang salah satu daripadanya maka hilanglah ia..
Keindahan syurga itu maha hebat.. Tidak terbayang oleh fikiran kita dan untuk mendapatkannya mari mengamalkan Rukun Islam yang 5 itu dan tiangnya adalah sholat..
Amat sukar untuk dipercayai bagi yang ingin ke syurga tetapi tidak sholat, bagaikan seorang yang ingin naik pesawat, tetapi tidak mempunyai boarding pass..
Dan mereka yang sengaja melalaikan sholat, bagaikan ingin mengirim sepucuk surat lewat kantor pos tanpa memberikan cap pos.. Apabila ditanya bagaimana surat itu bisa sampai pada si penerima, lalu dia pun berkata cap pos akan diberikan kemudian.. (???!!!!). Hal yang terjadi adalah surat tidak akan pernah sanpai pada si penerima.. 
Oleh itu, tidakkah kita semestinya bersyukur atas segala nikmat yang ALlah kurniakan kepada kita???
Sekurang-kurangnya Allah Ta'ala telah memberi udara secara cuma-cuma untuk kita berdzikir mengingati-Nya setiap detik. Dan bila ajal menjemput.. dalam keadaan jiwa yang tenang, lalu masuk ke dalam syurga dalam keadaan kita ridha dan Allah Ta'ala meridhai.. amin ya Allah..
Semoga kita semua berbahagia + sejahtera senantiasa..
Di dunia juga di akhirat kelak serta di dalam rahmat Allah SWT!!!


Amin..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
"Jadikanlah Sabar dan Shalat Sebagai Penolongmu. Dan Sesungguhnya Yang Demikian itu Sungguh Berat, Kecuali Bagi Orang-Orang yang Khusyu" (QS. Al-Baqarah 2 : 45)
Maha Suci Engkau ya Allah, Tuhan Segala Kemuliaan. Curahkanlah rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, juga kepada para keluarga dan sahabatnya. Segala puji bagi Allah Tuhan semesta Alam. Amiin.



http://romdani45498.blogspot.com/2011/01/3-hari-2-nafas-2-pilihan-2-tempat.html